torsdag 13 oktober 2011

Kinesiska muren, eller?

Den senaste tiden har vi haft fullt upp här hemma, för det har byggts mur. Pappa, mamma, mormor och morfar har jobbat hårt och emellanåt hördes prat om att den nog skulle kunna synas från rymden. Själva bygget pågick utanför mitt fönster, så jag hade första parkett för att se vad de höll på med. 

I trädgården kunde man hitta alla möjliga spännande saker, t.ex. långa trassliga snören.

Självklart hjälpte jag till en del också, om än mest som moraliskt stöd, fast den uppgiften är ju nog så viktig.

Fast bäst av allt var nog ändå att få åka skottkärra, det tyckte jag var jätteroligt och det blev många vändor i den. Det fanns även stora sandhögar som jag kunde använda som mina alldeles egna jättesandlådor.

Och titta, här är frukten av mitt och de andras hårda arbete, visst har vi gjort ett bra jobb?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar