fredag 2 september 2011

Saker jag är bra på

Som mamma och pappa har kunnat konstatera är det inte riktigt min grej att hålla mig på ett ställe och vara stilla någon längre stund. Men det är ju så tråkigt att vara stilla, man måste se till att prova så mycket man bara hinner och orkar! Fördelen med det är att man lär sig en massa nytt, så jag är numera bra på ganska många saker.

Jag kan t.ex. snyta både mig själv och nallen.



Jag har även lärt mig att klättra upp själv i min stol, fast det där med att sätta sig rätt när man väl är uppe är inte helt lätt. Nu har mamma och pappa tagit bort den besvärliga bygeln, så att jag kan sätta mig helt själv.

 Här ska ni inte tro att någon tagit ett dåligt kort på mig, utan det är jag som blundar på beställning.


En väldigt rolig lek är att prova alla skor som inte är mina och jag är dessutom grym på att gå omkring även om skorna är en eller ett par storlekar för stora.


Fast min bästa gren är nästan att mysa. Det kan man göra både på egen hand tillsammans med gosedjuren eller tillsammans med mamma och pappa.

1 kommentar:

  1. Svarar här också: När tog ni bort bygeln? Vi håller på att bli tokiga här, han försöker klättra upp i stolen när maten är på bordet (serveringspersonalen är visst för långsam), och klättrar UR stolen minst en gång om dagen.... Jag är lite halv-anti sele i stolen, så att ta bort bygeln känns mer rätt för oss... Men han är ju bara 14 månader....

    SvaraRadera